Scaferlati

Sluit nu maar je ogen en voel

vandaag is alles grijs

bedekt met zware wolken.


Jij bent het allesomvattende niets

bovenaan mijn lijst

wanhopig naar liefde in haar puurste vorm

zuiverwit gemolken.

 

Daar sta je dan weer

bedrieglijk verdorven, zoekend

na de storm, naar iemand

die je wonden kan verzorgen.

 

Ik ben het zout dat jij kan missen

en jij de ellende ik niet verdien.

 

Vandaag stop ik met jou te dragen

maar dan ruik ik de regen en denk ik,

vandaag is één van die dagen

dat God haar tranen laat zien.


(uit: Verlangen//een hart dat zwijgt: Vandaag is alles grijs)


(Scaferlati (uit het Frans): roltabak, volgens een uniek proces in reepjes gesneden, woord met onduidelijke origine: mogelijks Levantijns-Arabisch voor Turkse tabak. Sommigen denken dat het woord uit het Italiaans van de 18e eeuw afstamt: een nieuw proces voor het hakken van tabak. Het woord kan ook afkomstig zijn van het Italiaanse 'scarpelletti': 'kleine schaar', synoniem in het Frans: 'gris'.) 

Reacties

Populaire posts